LEÍRÁS
A hatalmas technológiai beruházások sorozata után az IRUM az iFOR kutatás-fejlesztési központja révén piacra dobta a legkedveltebb erdészeti csuklós traktor, a TAF 690-nek az új verzióját.
Az új modell, a TAF 690 S5 úgy a romániai, mint az európai és amerikai piacra van szánva. Új és sajátos kinézettel, újratervezett fülkével a kezelő lehető legjobb kényelmét szolgálja, de számos műszaki fejlesztést is tartalmaz.
Egy új, V szennyezettségi fokozatú, az előzőnél 40%-kal erősebb Perkins motorral val felszerelve, teljesen új váltó, a legjobb teljesítményű tengelyek, melyek a világ legismertebb géptípusain is megtalálhatóak, új kardánok és új osztómű jellemzik.
Mindez az elmúlt időszakban a termőterületen végrehajtott hatalmas beruházásoknak köszönhető. Több mint 7 000 000 eurót fektettünk be a berendezésekkel korszerűsítésébe, és ezek révén sikerült jelentősen növelnünk az alkatrészek termelékenységét és minőségét.
Ugyanakkor az új erdészeti gépek teljesítményének szintje lehetővé válik a világ néhány legnagyobb részegység-tervezési területén tevékenykedő partnerrel való együttműködésnek, valamint több mint 30 IRUM mérnök munkájának köszönhetően, akik újratervezték és tesztelték az összes új TAF 690 S5 alkatrészt.
A projekt kezdetétől fogva nagyon fontos cél volt a nagyon jó ár-érték arány megőrzése a vásárló számára, így nagy eredmény, hogy bár jelentősen javítottuk a gép teljesítményét, az üzemanyagfogyasztás hasonló az előző modelléhez.
A gép sikeresen megfelelt a különféle teszteken, mind a Dyno típusú motoron, mind a gépen. Ezt követte a hatékony erdei munkavégzés időszaka, az ország több területén, ahol több mint 1000 órát teljesített, a legkeményebb kitermelési körülmények között.
Az új TAF 690 S5 2021. október 1-jén, pénteken, az ASFOR által szervezett Erdészek Napja alkalmából került piacra. Az előrendeléseket novembertől lehet leadni, a sorozatgyártás pedig 2022 januárjában indul.
Műszaki leírás
| MOTOR |
| Típus |
TAF 690 S5 |
| Motor |
Perkins, 4 hengeres, közös nyomócsöves turbó |
| Károsanyag kibocsátás |
Stage 5 |
| Teljesítmény |
100 kW (136 LE) / 2200 rpm |
| Maximális nyomaték |
550 Nm / 1500 rpm |
| Hengerűrtartalom |
3,6 l |
| HIDRAULIKUS RENDSZER |
| Szivattyúteljesítmény |
37,9 cm3 / fordulat |
| Maximális nyomás |
210 bar |
| Olajtartály kapacitása |
100 l |
| CSÖRLŐ |
| Standard |
IRUM, dupladobos levegős, 2×7 t |
| Opcionális |
TCM, dupladobos hidraulikus, 2×14 t |
| FÉKRENDSZER |
| Üzemi fék |
többtárcsás olajban |
| Biztonsági fék |
rugós (SAHR) |
| FUTÓRENDSZER |
| Csuklós jármű |
36° maximális elfordulási szöggel |
| GUMIABRONCSOK |
| Standard |
18.4×26 |
| Opcionális |
23.1×26 |
| HIDAK |
| 2 opció |
NAF 9,5 tonna bolygóműves váltóval |
| Differenciál |
zárható |
| Elülső híd |
oszcilláló kereten |
| ELEKTROMOS RENDSZER |
| Elektromos rendszer |
12V, 120A alternátor |
| ESZKÖZÖK |
| Fordulatmérő |
üzemóra számlálóval, hűtőfolyadék hőmérséklettel, tartály nyomásmérővel, visszajelző lámpákkal |
| Másodlagos kijelző |
jármű légnyomásával, sebességváltó állapotával, motorterheléssel |
| FELSZERELÉS |
| Elülső penge |
alvázra szerelve |
| Hátsó pajzs |
mobil |
| Opcionális |
hátsó markoló |
| KÜLÖNLEGES FELSZERELÉS |
| Csörlő |
rádióvezérléssel |
| Szorítókarmok |
az elülső pengéhez |
| Kiegészítő munkafények |
igen |
| Vonóhorog |
igen |
| Fékrendszer |
pótkocsinak |
| VÁLTÓ |
| 2 opció |
Allison 6+1 automata / Eaton 6+1 kézi |
| Osztómű |
2 fokozatú (nagy/kicsi) |
| MÉRETEK |
| Hossz |
6000-6300 mm |
| Szélesség |
2250-2750 mm |
| Magasság |
2800-3000 mm |
| Elülső konzol |
1580-2200 mm |
| Frontális támadószög |
penege az alvázon 32,35° / penge a forgótengelyen 29,42° |
| Hátsó konzol |
900-1200 mm |
| Maximális indulási szög |
mobil pajzs 37,6° / rögzített pajzs 32,7° |
| Hasmagasság |
400 mm (18.4/26) / 500 mm (23.1/263) |
| Tengelytáv |
2930 mm |
| Nyomtáv |
1950-2155 mm |
| Alváz törése |
37,6° |
| Minimális fordulási sugár (külső) |
5900 mm |
| FÜLKE |
| Felépítés |
gumiszerelésű, hangszigetelt |
| Légkondicionálás |
igen |
| Hitelesítések |
ROPS, OPS, FOPS |
| Ülés |
légrugós, fűtött |
| Fűtés |
igen |
| Alblakok |
karcálló polikarbonát |
| TÖMEG |
| Saját tömeg (A jármű tömege közvetlenül összefügg a végső konfigurációval) |
8500-9300 kg |
| Eloszlás a hidakon |
elől 5000-5500 kg / hátul 3500-4000 kg |
| Maximális megengedett terhelés |
12000 kg |
| Megengedett terhelés a hidakon |
elől 7000 kg / hátul 7000 kg |
| Súlyelosztási korlátok a hidakon |
elől legalább 30% / hátul legalább 30% |
| SEBESSÉG |
| Maximális sebesség előre |
30 km/h |
| Maximális sebesség hátra |
5 km/h |
| TARTÁLYOK |
| Üzemanyagtartály |
90 l |
| AdBlue tartály |
19 l |