Perkins cégtörténet

A Perkins több mint 75 éve a világ egyik vezető iparidízelmotor-gyártója, hosszú évek óta foglalkozik tervezéssel és gyártással.

Folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően tudjuk ügyfeleinknek ajánlani a legmodernebb kialakítású ipari dízel és gázmotorokat. A Perkins motorokat az egész világon ismerik és elismerik, számos területen bizonyították alkalmasságukat.

 

Naponta több száz motor hagyja el a gyártósorokat, hogy különböző ipari berendezésekbe építhessék ezeket. 

Az 5-2600 LE közötti teljesítménytartományban több mint 5000 különböző ipari alkalmazáshoz, vagy 1000 berendezésgyártó termékeibe kerülnek beépítésre a motorok a következő területeken:

- építőipari gépek,

- aggregátorok,

- anyagmozgató berendezések,

- mezőgazdasági gépek és

- általános ipari területek.

A Perkins a legújabb ipari dízel motorok fejlesztéseinél előtérbe helyezte a károsanyag-kibocsátási előírásoknak való megfelelőséget, az érzékelhető teljesítmény- és nyomatéknövekedést, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és csökkentett zajkibocsátást.

IDŐRENDI CÉGTÖRTÉNET

1932

Frank Perkins megalapította gyárát és legyártotta első motorját – a 4 hengeres Vixent – Peterborough-ban.

1933

Az első teljes évben 35 motort gyártottak le, és az egyik legnagyobb gyártó (Commer Cars) már ezeket épített gépeibe.

1936

Perkins fejlesztette a motorok kialakítását és növelte a termelését, így az éves szinten gyártott 566 motorral a Motor Gyártók és Kereskedők Társaság (Society of Motor Manufacturer and Trader) teljes jogú tagjává vált.

Charles Chapman műszaki igazgató befejezte a P4 és P6 motorok tervezését.

1937

A P4 és P6 motorok megjelenésével a Perkins sok évvel megelőzte a versenytársait. Ez lett az alapja a sok jövőbeli díjnyertes motornak, és ezzel alapozta meg hírnevét a gyár. 1937 - 1946 között 12000 motort gyártottak, a legtöbbet tengeri célokra.

1946

A motorok iránti igények megnőttek, 400 motort gyártottak havonta különböző – jármű-, mezőgazdasági, tengerészeti és ipari – piacokra.

1947

Fordulópont a gyár történetében, egy kis családi vállalkozásból a Perkins egy meghatározó gyártóvá vált, amikor november 10-én megnyitotta Eastfield-i új gyárát.

1953

A Perkins országos hírű gyártóvá vált és egyúttal növelte üzleti tevékenységét a tengerentúlon is (Simpsons and Co.).

1959

A Perkins együttműködésre lépett a legnagyobb ügyfelével (Massey Ferguson). Frank Perkins visszavonult az ő nevét viselő gyár aktív üzletvezetésétől. 

1960

Bemutatták a P6 motor utódját, a 6.354 típust, mely egy új korszakot nyitott a Perkins történetében növekvő piaci eladással és közel 2 milliós motordarabszám gyártásával, különböző alkalmazások terén.

1964

Megjelent a jelképpé vált 4.236 motor a piacon, több mint 4,5 millió berendezésbe került beépítésre.

1965

Új korszakot nyitott a teherautó gyártás piacán az új V8.510 motorcsalád megjelenése.

1969

Az éves 350000 darabszámos termeléssel a Perkins piacvezetővé vált a motorpiacon.

1976

Elkészültek a Perkins új fejlesztésű motorcsaládjai: a 4.108M motorokat a hajóépítők számára fejlesztették ki, míg a G4.203 és a 4.203 motorokat elsősorban targoncákba építették. A 4.2032 motorok befecskendezési rendszerek alapján már megfeleltek a korszak legalacsonyabb emissziós értékeinek.

A tengerentúlon előállított motorok (500000 db) jelentős mértékben növelték a gyár termelési szintjét.

1984

A Rolls Royce Diesel International megvásárlásával a gyártó elnevezése is megváltozott, Perkins Engines (Shrewsbury) Limited-re. A Perkins ezzel a vásárlással növelte részesedését a teherautó- és hadijárműgyártás, valamint a nagyobb méretű aggregátorok piacán az Egyesült Királyságban.

1985

A Perkins megünnepelte 10000000. motor gyártását (Prima).

1987

Elkezdődött a nem közút járművekbe a motorok gyártása.

1993

Megnyitották a Perkins új alkatrész elosztó központját Manchesterben, ezáltal költséghatékonyabbá vált a partnerek támogatása és kiszolgálása.

1994

A Perkins megvásárolta Dorman Diesel motorgyárat, melynek az új neve Perkins Engines (Stafford) Limited lett, így növelte piaci részesedését a dízel és gáz generátorok terén. A nagy Dorman motorok képezték a Perkins 4000 sorozatú motorjainak az alapját.

1998

A Caterpillar Inc. megvásárolta a Perkins Engine Company Limited-et (1,3 billió $), ezzel a világ legnagyobb dízelmotor gyártó vállalatát hozták létre.

1999

A dízelmotoripart is elérte az emissziós előírások betartási kötelezettsége. A Perkins elindította – az emissziós követelményeknek és a vevői elvárásoknak megfelelő – új fejlesztésű, New 1000 sorozatú motorcsaládjának gyártását.

2001

Elindult az alacsonyabb zajszintű, Tier 2 motorcsaládok gyártása a 400 sorozat, valamint az 1100 sorozat 3, 4 és 6 hengeres változataival. Számos választási lehetőséget kínáltak a felhasználók számára a mechanikus és elektronikus vezérléssel ellátott emissziós kontrollált dízelmotorok közül.

2003

Három évvel az emissziós elvárások megjelenését követően a Perkins a Bauma kiállításon bemutatta az új fejlesztésű, 1,1 literes 1100D sorozatú motorjait, melyek csendesebbek, tisztábbak és erősebbek a korábbi változatoknál.

A 350000. motort is legyártották a 100/400 sorozatok tagjai közül. A Perkins visszatekintve a múltra több mint 15000000 db motort gyártott, és sok elégedett felhasználóval rendelkezik világszerte.

2007

A Perkins 75 éves jubileumát ünnepelte, 8 új gyártósort avattak fel a gyárban, ezzel is megalapozva a jövő számára az új motorok gyártását.

2008

A Perkins megnyitotta az új, 400-as sorozat gyártását elkezdő gyáregységét Wuxi-ban (Kína).

www.perkins.com 

FaceBook  Twitter  

Copyright © 2017 - Maviprod.hu